Monday 6 February 2012

Apakah Standard Kaum India dalam PR?

Penulis amat kagum dengan standard kaum India dalam gabungan parti-parti pembangkang seperti PKR dan DAP!

Baru-baru ini semua orang di Kedah bersdiskusi tentang cuti Thaipusam di Kedah bail di kalangan Barisan Nasional mahu pun di kalangan Pakatan Rakyat.

Kalo tak bagi cuti apa kamu boleh buat?
Terlalu banyak janji telah ditaburkan kepada Kaum India di Malaysia semasa pilihanraya yang ke 12 dan janji-janji itu juga belum habis. Malangnya janji-janji palsu itu tidak ditunaikan lagi.

Salah satu contoh adalah cuti Thaipusam yang di janji oleh Anuwar di Kedah. Semasa kempen pilhanraya umum yang ke 12 dan pilihanraya kecil Bukit Selambau Anu memberi janji palsu itu untuk mendapatkan undi kaun India.

Tetapi janji itu jadi janji sahaja. Sampai hari ini mereka tidak menunaikan janji palsu itu!

Penulis hendak tanya beberapa soalan!

1. Mengapa Ketua Umum PR Anuwar bin Ibrahim tidak memberi tekanan kepada kerajaan PAS Kedah untuk memberi cuti Thaipusam yang dijanjikan olehnya?

Takde masalah bagi cuti Thaipusam! Tapi tak boleh!!
2. Mengapa Lim Guan Eng  Setiausaha Agung daripada Parti Chauvinist DAP tidak memberi tekanan kepada kerajaan PAS Kedah?

Kedua-dua peimpin ini adalah opportunist! Untuk seorang pemimpin yang bernama Anuwar dan Pilihanraya kecil Permatang Pauh, Lim Guan Eng mengisytiharkan cuti. Mengapa dalam hal ini Pakatan sorry Fuckatan Rakyat membisu?
Itu Pilihanraya Kecil Kami main pulitik! Sorry ye cuti Thaipusam

Ini bermaksud, pemimpin-pemimpin Fuckatan Rakyat akan membeuat apa sahaja untuk kepentingan politik mereaka dan meminggirkan kaum India.

Di manakah Fuckatan Rakyat meletak kaum India? Aneh Bin Ajaib mereka akan janji lagi satu jawatan Timbalan Perdana Menteri ke3,4,5, dan seterusnya!

Sudah tiba masanya, Kaum India di seluruh Malaysia kena fikir balik supaya minda mereka tidak diliwat sekali lagi oleh pembangkang dengan janji-janji kosong macam ini!!!!
"Kami mau bagi cuti! Tapi swasta tak mau agree kata exco bodoh! Tak tau kah kerja awak Manikumar? jangan kelentong! "Janji, aku dapat sahaja! Cuti Thaipusam aku tak kisahke?!"


THE TRUTH ALWAYS HURTS!


No comments:

Post a Comment

Your writing is your responsibility